معرفی لوازم آتش بازی برای جشن هاو مهمانی ها

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/10/15
53
+ 0 | - 0

معرفی لوازم آتش بازی برای جشن هاو مهمانی ها
لوازم آتش­بازی
آتش­­بازی ازجمله کارهای تفریحی است که در سراسر جهان و در بسیاری از مراسم­ ها از جمله مهمانی­ ها، جشن­ های خانوادگی مانند عروسی­ ها و جشن­ های مذهبی رایج بوده است و می­توان آن را یک فعالیت هیجانی و نمایشی نیز در نظر گرفت. پس از اختراع باروت و لوازم آتش­بازی توسط چینی­ ها، آن­ها به این باور رسیدند که می­توانند به کمک آتش­بازی ارواح شیطانی را بیرون برانند و شادی و نشاط فراوانی برای خود در پیش بگیرند.

 


انواع آتش­بازی:
آتش­بازی زمینی
از وسایل آتش بازی زمینی می‌توان به آبشارهای گرم و سرد، چرخونک، فرفره و فلاشر اشاره نمود.
لوازم آتش­بازی که در دسته­ ی آتش­بازی زمینی قرار می­گیرند با نورافشانی روی زمین زیبایی خود را جلوه می­دهند. نور و جرقه­ های موجود در این لوازم در آسمان نوری ایجاد نمی­کنند. این نوع آتش­بازی به دو دسته­ ی آتش­بازی سرد و آتشبازی گرم تقسیم می­شود.

آتش­بازی سرد
استفاده از لوازم الکتریکی، ترکیبات بی­ خطر، بی­ بو، بدون دود و ترکیباتی که هنگام آتش­بازی از خود گرمای کمی تولید می­کنند باعث شده که آتش­بازی سرد در فضای بسته و هنگام حضور کودکان به مراتب پرطرفدارتر باشد.
آتش بازی سرد چیست ؟
در وسایل آتش بازی سرد از جرقه و گرمای زیاد خبری نمی‌باشد. در حقیقت این وسایل به گونه ای طراحی شده اند که دارای گرما و حرارت بسیار کمی می‌باشند و جرقه های آتش زا ندارند.
و به همین منظور به اجسام و لباس های میهمانان آسیبی نمیرساند. آتش بازی سرد در تشریفات عروسی این امکان را به شما می‌دهد که در فضای تالار، به دلیل نداشتن دود و بی خطر بودن از آن استفاده کنید.
همچنین این وسایل هیچگونه آلودگی از نظر صوتی و دود و بوی بد ندارند . از این وسایل آتش بازی می‌توان در استیج رقص برای رقص عروس و داماد استفاده کرد.
هنگام ورود عروس و داماد به باغ عروسی و یا ورودی تالار نیز قابل استفاده هستند.


آتش­بازی گرم
این نوع آتش­بازی مناسب فضای باز می­باشد چرا که فتیله و گوگرد موجود در لوازم آتش­بازی گرم، گرمای زیادی تولید می­کنند و این امر می­تواند باعث بروز خسارت برای لوازم نزدیک آن ­شود. همچنین برای داشتن جشنی بهتر با لوازم آتش­بازی گرم باید احتیاط و مراقبت­ های لازم را رعایت کرد.
در آتش بازی گرم از فیتیله و گوگرد استفاده می‌شود و سوختن آن‌ها باعث تولید نور می‌شود. در این نوع از آتش بازی گرمای بالای آن باعث سوختن اجسام نزدیک آتش می‌شود، برگزار کنند باید خیلی محتاطانه این کار را انجام دهند.
آتش­بازی هوایی
آتش­بازی هوایی از دسته مواردی است که حتما باید در فضای آزاد انجام شود چرا که توپ ­ها با شلیک و منفجر شدن نورافشانی می­کنند.
آتش بازی هوایی شامل انواع توپ‌های باز شو که از طریق لوله‌های مخصوص که اصطلاحاً لانچر گفته می‌شوند به بالا هدایت شده و با توجه به نوع توپ در ارتفاع مشخصی منفجر و ترکیبی از نور و آتش ایجاد می‌کنند. این نوع آتش بازی معمولاً به‌صورت تکی (یک توپ و لانچر) یا یک بسته سری با تعداد مشخص (۱۰ عدد توپ به بالا) که با استفاده از یک فیتیله تکی روشن و به‌صورت پشت سر هم به هوا هدایت شده و مانند نوع قبلی ایجاد ترکیبی از نور و آتش می‌کنند.
از وسایل آتش بازی هوایی می‌توان به منور، کهکشان، چلچه، موشک و لانچر اشاره نمود که هر کدام زیبایی و اشکال خاصی از نورافشانی را ارائه می‌دهند. آتش بازی هوایی در فضای باز کاربرد دارد.
معرفی برخی از لوازم آتش­بازی:
آبشارها
آبشار ها به دوسته سر و گرم تقسیم میشوند
آبشارهای سرد
به دسته­ای از آبشارها که حرارت بسیار کمی دارند و باعث آتش­سوزی نمی­شوند، آبشار سرد می­گویند. آبشارهای سرد با استفاده از نیروی برق یا باتری انرژی مورد نیاز خود جهت نورافشانی و تولید جرقه را تامین می­کنند، به همین دلیل در دست ه­ی لوازم آتش­بازی نسبتا بی­خطر طبقه­ بندی می­شوند. از مواردی که می­توان به آن­ها اشاره کرد آبشار سرد برقی می­باشد.
آبشار سرد آتش بازی یا فشفشه سرد چیست
شاید نام آبشار سرد زیاد به گوشتان خورده باشد و از خود پرسیده باشید چگونه یک آتش بازی بدون حرارت و آتش انجام میگیرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که آبشار سرد یک آتش بازی ، بدون آتش بازی است ! یکی از جدید ترین آیتم های ترند شده در مراسم ها و ایونت های مختلف ، همین آبشار سرد است که با جرقه ها و درخشش منحصر به فرد خود ، لحظه های به یاد ماندنی و خاص را برای شما و مهمانانتان رقم خواهد زد .
آبشارهای گرم
آبشارهای گرم در مقایسه با آبشارهای سرد تا ارتفاع بالاتری فوران می­کنند (تقریبا 10 متر) و مدت زمان نورافشانی آن­ها طولانی­تر است. آبشار­های گرم به دلیل تولید دود و بوی بسیار برای فضای آزاد مناسب هستند. مانند آبشار طاووس، توسکا، سرو، شقایق، ارغوان، مینا، میخک و آبشارهای دستی بزرگ و کوچک. آبشارهای گرم به دلیل داشتن تنوع رنگی بالا در بین لوازم آتش­بازی، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.
دود رنگی


دود رنگی به دو نوع زمینی و دستی تقسیم می­شود. دود رنگی دستی عموما برای عکاسی و فیلم­برداری در جشن تولد و مراسمات عروسی در طبیعت (فضای باز) مورد استفاده قرار می­گیرد و دود رنگی زمینی برای افتتاحیه­ی مراسم و تیزرهای تبلیغاتی پیشنهادهای خوبی خواهند بود. همان­گونه که از نام این محصولات پیداست با روشن کردن آن­ها دودی غلیظ و رنگی فضا را پر می­کند و فضایی زیبا را برای شما به ارمغان می ­آورد. دودهای رنگی در چندین مدل دسته­دار بلند و کوتاه، نارنجکی، مدل فتیله­دار و ضامن­دار تولید و عرضه می­شوند.
کهکشان­ ها
شوت ­های اتوماتیک یا کهکشان­ ها توپ­ هایی هستند که توسط لانچر­های مخصوص در یک خط عمود به سمت آسمان شلیک می­شوند و تا ارتفاع بین 20 تا 200 متر بالا می­روند و در ارتفاع مشخصی با توجه به ارتفاع گفته شده روی محصول منفجر می­شوند و نور افشانی می­کنند. این دسته از لوازم آتش­بازی همه­ ساله در جشن­های بزرگ در کشورهای مختلف جهان استفاده می­شوند.
چلچله ها
یک محصول بی­صدای آتش­بازی است که عملکردی تقریبا مشابه کهکشان دارد. چلچه مانند یک خط نورانی به سمت آسمان می­رود و نورافشانی بسیار زیبایی را جلوه می­دهد اما در نهایت انفجاری صورت نمی­گیرد.
فرفره 
این محصول بی­خطر مناسب­ترین وسیله آتش­بازی برای کودکان است. فرفره پس از اینکه روشن می­شود روی زمین و حول محور خود به سرعت می­چرخد و نور تولید می­کند.
فشفشه
این محصول محبوب که در اکثر جشن­های تولد دیده می­شود با پرتاب کردن جرقه­ های نورانی و صدایی مانند فشفشه نورافشانی می­کند و به محصول مورد علاقه­ی کودکان تبدیل شده است.
بالون آرزوها
 این بالون­ ها در ابتدا توسط کشورهای آسیای شرق مورد استفاده قرار می­گرفت و افراد بر این باور بودند که  بالون­ آرزوها  خوش­ شانسی و اقبالی خوش را به همراه دارند. این بالون­ ها از دسته­ ی لوازم آتش­بازی بی­ خطر به حساب می­ آیند، اما باید هنگام روشن کردن به مواردی مثل نبودن درخت یا تیر چراغ برق توجه کرد.
نکاتی که باید هنگام آتش­بازی به آن­ها توجه کرد:

از نگه­داری مواد آتش­ زا در خانه خودداری کنید.
محصولات آتش­بازی را از فرزندانتان دور نگه دارید.
از پرتاب فشفشه و محصولاتی از این قبیل به سمت درختان خودداری کنید.
قبل از جمع­ آوری بقایای آتش­بازی از خاموش بودن آن­ها اطمینان حاصل کنید.
هنگام آتش­بازی لوازم اطفاء حریق را در دسترس خود قرار دهید.
اگر سوالی در مورد این مورد دارید، می توانید با کارشناس فروش تماس بگیرید
از ویژگی های این فروشگاه میتوان به استاندارد بودن تمامی محصولات اشاره کرد که در کشور عزیزمان طراحی و توسط متخصصین ایرانی تولید می شود لذا تمامی محصولات استفاده شده در اجرای آتشبازی و یا فروشگاه آنلاین ما مجاز و با افتخار ، تولید ملی میباشد. 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید