ساخت کلاه تولد در خانه

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/11/3
96
+ 2 | - 0

چرا در تولدها کلاه مهمانی می پوشیم

یک مطالعه نشان می دهد که این کلاه ها نمادهایی برای تقویت تولد دوباره متوفی در زندگی پس از مرگ بودند. در برخی از نقاط جهان، از جمله بریتانیای کبیر، کلاه های جشن تولد - به ویژه زمانی که مهمان افتخاری از آن استفاده می کند - معمولاً به شکل تاج سلطنتی است.

چه کسی کلاه تولد را خلق کرد؟

کلاه تولد نوک تیز منشأ خاصی ندارد. در واقع، این روسری متمایز حداقل از 2800 سال قبل از میلاد، زمانی که فراعنه مصر باستان آن را پوشیده بودند، وجود داشته است. مشخص نیست که آیا کلاه های نوک تیز از مصر اقتباس شده اند یا به طور سیستماتیک در سراسر جهان ظاهر می شوند.

چه کسی کلاه مخروطی می پوشد؟

کلاه مخروطی آسیایی یک سبک ساده از کلاه خورشیدی مخروطی شکل است که منشا آن ویتنام است. و در کشورهای امروزی و مناطق چین، تایوان، بخش‌هایی از منچوری خارجی، بنگلادش، بوتان، کامبوج، هند، اندونزی، ژاپن، کره، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، نپال، تایلند و ویتنام قابل توجه است.

آموزش کلاه تولد با مقوا

 مرحله اول: آماده سازی کاغذ برای ساخت کلاه تولد

-1برای ساخت کلاه تولد با الگوی کلاه تولد یک کاغذ رنگی بگیرید (این رنگ اصلی کلاه مهمانی شما خواهد بود)، پس هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید.

می توانید از کاغذ هایی که در خانه دارید استفاده کنید یا کاغذ برچسب بخرید. Tagboard یا کاغذ برچسب کمی نازک‌تر از پوستر است و به ضخامت یک کلاه مهمانی سنتی نزدیک‌تر است.

اگر می خواهید واقعا خلاق باشید، مقداری کاغذ طرح دار یا بافت بخرید.

2-کاغذ خود را به صورت دایره ای برش دهید. برای کلاه بزرگسال قطر دایره باید حدود 26سانتیمترباشد و برای کلاه کودک قطر دایره باید حدود 23سانتیمترباشد.

می توانید قبل از برش از یک بشقاب و مداد برای ترسیم یک دایره کامل روی کاغذ خود استفاده کنید.

با برش یک دایره بزرگتر یا کوچکتر روی کاغذ، کلاه خود را بلندتر یا کوتاهتر کنید. به عنوان مثال، برای ساختن یک کلاه واقعا بزرگ و بلند با برش دایره ای به قطر 31سانتیمتر  یا بزرگتر. برای ساختن کلاه کوچکتر (برای حیوان خانگی یا عروسک)، دایره ای به قطر حدود 16سانتیمتر ببرید.

هنگام برش دایره، سعی کنید تا حد امکان به خطی که کشیده اید نزدیک بمانید تا لبه های ناهموار نداشته باشید

3یک نوار مثلثی کوچک از یک طرف دایره برش دهید. برش باید در پایین پهن تر باشد و در مرکز دایره مخروطی باشد.

برای پیدا کردن مرکز دایره، دایره خود را به طور مساوی از بالا به پایین تا کنید، به آرامی آن را تا کنید و باز کنید. سپس دایره خود را به طور مساوی از چپ به راست تا کنید، به آرامی آن را تا کنید و دوباره باز کنید. اکنون باید یک نقطه کوچک در وسط وجود داشته باشد که مرکز دایره شما را مشخص می کند.

مرحله دوم: تشکیل کلاه

1- با تا کردن یک طرف برش روی طرف دیگر، یک شکل مخروطی ایجاد کنید. یک طرف کاغذ باید روی طرف دیگر همپوشانی داشته باشد و یک درز ایجاد کند.

می توانید مخروط را به اندازه ای که می خواهید پهن یا باریک کنید، اما به یاد داشته باشید که باید آنقدر بزرگ باشد که روی سر شما قرار بگیرد.

هر چه مخروط را محکم تر به هم بچسبانید، کلاه شما بلندتر و نازک تر ظاهر می شود.

2- کاغذ را چسب بزنید، بچسبانید یا منگنه کنید. این پایه کلاه مهمانی شما با تم تولد موردنظرتان را ایجاد می کند.

اگر می خواهید درز تمیزی داشته باشید از چسب یا چسب مایع استفاده کنید. این دو قطعه را برای یک یا دو دقیقه کنار هم نگه دارید تا چسب بچسبد.

نوار یا منگنه ها بیشتر قابل مشاهده خواهند بود، اما زمان کمتری خواهند برد.

همچنین می‌توانید با استفاده از نوار چسب رنگی برای تزئین بیشتر، روی درز را بچسبانید.

3- دو سوراخ کوچک را با پانچ به دو طرف کلاه مانند تصویر بزنید. به این سوراخ ها نخ می بندید، بنابراین مراقب باشید دو سوراخ کاملاً روبروی هم باشند.

برای اینکه بفهمید کجا باید سوراخ ها را ایجاد کنید، کلاه را روی سرتان بگذارید. از یک مداد برای ایجاد نقطه هایی در جلوی گوش های خود استفاده کنید و سپس هر نقطه را سوراخ کنید.

سوراخ ها را با استفاده از حلقه های تقویت کننده محکم کنید. این ها را می توان در هر فروشگاه لوازم اداری پیدا کرد و در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است.

همچنین می‌توانید سوراخ‌ها را با قرار دادن یک یا دو لایه نوار چسب شفاف روی آن‌ها تقویت کنید و سپس روی سوراخ‌ها را دوباره سوراخ کنید.

مرحله سوم ساخت کلاه تولد : تزئین کلاه

1- روی بند چانه گره بزنید. 31سانتیمتر

نخ یا کش را برش دهید و هر انتهای آن را به سوراخ ها با یک گره کوچک ببندید. بند زیر چانه شما می رود تا کلاه را روی سرتان نگه دارد.

اگر می‌خواهید در مورد طول بند دقیق‌تر باشید، یک تکه کش یا نخ بلندتری را در هر طرف سر خود نگه دارید تا طول دقیق برش را بدانید.

اگر می خواهید بند چانه شیک تری داشته باشید، به جای نخ یا کش از روبان استفاده کنید.

 

2- یک حاشیه به پایین کلاه خود اضافه کنید. از توری، روبان، کاغذ رنگارنگ یا هر ماده دیگری برای افزودن حاشیه تزئینی به انتهای کلاه خود استفاده کنید. با استفاده از چسب یا منگنه، حاشیه را به کلاه خود بچسبانید.

حاشیه دو سوراخ را می پوشاند، بند را در جای خود نگه می دارد و گره های کوچک را پنهان می کند.

حاشیه را هر طور که می خواهید به نظر برسانید! می‌توانید توری بچسبانید، یک تکه روبان بچسبانید، یا مقداری کاغذ حاشیه‌دار را به پایین کلاه بچسبانید.

3- مقداری چسب شفاف را با قلم موی کوچک روی کلاه خود بکشید. این به شما امکان می دهد کلاه خود را با اکلیل تزئین کنید.

اگر می خواهید کمی آشفتگی کمتری داشته باشید، می توانید از چسب استفاده کنید

4-اکلیل را روی چسب بپاشید و مقدار اضافی آن را جدا کنید. تا زمانی که چسب هنوز چسبنده است، اکلیل را روی آن بریزید، سپس اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه چسب خشک شود.

شما می توانید از هر رنگی که می خواهید استفاده کنید.

اکلیل اضافی را حذف کنید تا زمانی که کلاه خود را به سر می‌کنید، اکلیل را در همه جا دوش ندهید.

5- آخرین جزئیات یا لوازم جانبی را اضافه کنید. کلاه مهمانی خود را با هر تزئین یا جزئیاتی که دوست دارید به پایان برسانید.

در صورت تمایل یک گلوله کاموا به قسمت بالا اضافه کنید یا روی آن چند منگوله بچسبانید.

لذت ساختن کلاه مهمانی این است که آن را هر طور که دوست دارید تزئین کنید، پس خلاق باشید!

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید