12 نکته برای برگزاری یک جشن تولد خاص و به یادماندنی

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1402/11/17
88
+ 3 | - 0

یادآوری 12 نکته مهم که میزبان و مهمان باید رعایت کنند

حتما دیده اید که در برخی مهمانی ها، میزبان با رعایت نکات ظریفی، جشن را بهتر و خاطره انگیز می کند. در این نوشته ۱۲ نکته ، برای جالب تر کردن جشن تولد بچه ها آمده است که می توانید با ایده گرفتن از این نکات، جشنی به یاد ماندنی را برای تولد فرزند دلبندتان تدارک ببینید.
1- کدام روز هفته جشن تولد بگیریم؟ 
روزهایی جشن تولد بگیرید که روز بعد، بچه ها مدرسه نداشته باشند و با خیال راحت به جشن تولد بیایند. روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بهترین گزینه برای گرفتن یک جشن تولد هیجان انگیز است. 

معمولا به غیر از یکسری جشن های تولد کودکانه که در مهدکودک و با بچه های مهد گرفته می شوند و صبح و بعد ازظهر هستند، بقیه ی جشن های تولد در شب برگزار می شوند.
2- لباس، ترافیک و شام را مد نظر داشته باشید! 
آقایان محترم، کت شلوار نپوشید و به جای آن از پیراهن و تیشرت راحت استفاده کنید. خانم های عزیز، لباس شب و ماکسی نپوشید و لباس هایی بپوشید که حالت اسپرت داشته باشند و راحت باشند. همه ی این ها برای این است که اگر برف شادی یا کیک به روی لباس هایتان ریخت ناراحت نشوید. 

پیشنهاد می کنیم قبل از شرکت در جشن تولد حتما از ضد عرق استفاده کنید، چرا که معمولا فعالیت و جنب و جوش در این مراسم ها زیاد است و خیلی زود عرق می کنید. 

سعی کنید زودتر آماده شوید و ترافیک را در نظر بگیرید و اگر مراسم تولد بعد از شام است، شام سبکی بخورید که جا برای کیک و میوه داشته باشید و خرج هایی که میزبان کرده است هدر نرود. 
3-انتخاب هدیه
هرگز به جای کادو، پول ندهید و حداقل یک کارت هدیه تهیه کنید. چزا که اگر پول بدهید نشان دهنده ی این است که شما کمترین زمان را هم برای فکر کردن و انتخاب هدیه صرف نکرده اید و اهمیتی برایتان نداشته است. 
خواهشمند است اگر به تولد یک پسر بچه می روید، وسایل خانه کادو نگیرید و برای خود کودک هدیه بگیرید.
4- موبایل به دست نگیرید
اگر همیشه  و همه جا (حتی پشت فرمان) موبایل دستتان است، اینجا به دست نگیرید و آن را خاموش کنید و با بچه های کوچک سر و کله بزنید و لذت ببرید. باور کنید هیچ چیزی را با این کار از دست نمی دهید و لایک های اینستاگرامتان ریزش نمی کند و به جای آن چیزی بزرگتر یعنی لذت بازی با بچه ها را به دست می آورید. ضمن اینکه این کار باعث می شود در جمع باشید و درگیر شلوغی باشید و در خودتان فرو نروید. 
5-عکس و فیلم را فراموش نکنید
 مگر لذتی بالاتر از گرفتن عکس و فیلم در جشن های تولد هست؟ وقتی همه شاد هستند و از غم های دنیا دور هستند، بهترین زمان برای عکس و فیلم است. پس الکی کلاس نگذارید و دست به دوربین شوید (نوع دوربین فرق نمی کند)  و با همه دوستان و اقدام عکس بگیرید. 

 در عکس گرفتن از ژست های با مزه استفاده کنید و خواهشا برای یکدیگر شاخ نگذارید که دیگر خیلی لوس و بی مزه و تکراری شده است
پیشنهاد می کنیم مقاله نکات عکاسی در جشن تولد را مطالعه کنید
6- قبل از اینکه خسته شوید، محل را ترک کنید! 
قطعا خواندن شعر کلیشه ای (( تولد تولد تولدت مبارک ....))  آدم را خسته نمی کند  و دوست دارد تا صبح این شعر را بخواند و دورهمی از تولد لذت ببرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که به ساعت توجه کنیم تا زود دیر نشود. 

بعد از اینکه مراسم تمام شد، با یک خداحافظی شیرین ، میزبان را خوشحال کنید و بیهوده دو ساعت ننشینید و مهمانی را با حرف های بیهوده تر کش دهید. برای مثال اگر تولد ساعت 8.5 شروع می شود، سعی کنید بیشتر از ساعت 11 طول نکشد و هر چه زودتر محل را ترک کنید، چرا که میزبان هم نیاز به حداقل نیم ساعت استراحت قبل از خواب دارد و شما هم تا منزل خود راه زیادی را در پیش دارید. 
7- پایان یک شب خوب با یک شام سبک 
اگر می خواهید به مهمان ها شام بدهید، یک شام سبک در نظر بگیرید و به کیک و شیرینی و میوه و شکلات و... هم که قرار است مهمانان سرو کنند فکر کنید. پس بهتر است یک ساندویچ کوچک برای شما در نظر بگیرید که نیازی به سفره انداختن و شستن ظروف زیاد نباش
چند نکته که رعایت ان از طرف میزبان جشن را به یک جشن خاطره انگیز تبدیل می کند.
1- کارت دعوت را خودتان درست کنید و برای اختصاصی تر کردن کارت دعوت جشن تولد کوچولوتون،می توانید عکس کودک را روی آن بچسبانید و یا اثر انگشت یا نقش دست یا پای کودک را روی آن بیندازید. مطمئن باشید خیلی از مهمانان این کارت را مدتها به عنوان یادگاری نگه می دارند.


۲- برای بچه هایی که در جشن تولد شرکت می کنند هدایای کوچکی تهیه کنید و به زیبایی کادوپیچ کنید تا موقع رفتن با خود به منزل ببرند.یک هدیه کوچک مانند کتاب ، لوازم التحریری فانتزی مثل مدادتراش یا پاک کن های تزیینی ، جوراب ، توپ ، جاکلیدی ، عروسک پولیشی ، سی دی آهنگ یا بازی کامپیوتری و …
3- برای ست پذیرایی ( لیوان یک بار مصرف – دستمال – بشقاب و … )  از طرح مورد علاقه کودک استفاده کنید.

نکته : لیوان زیاد بخرید( برای هر بچه حداقل ۳ تا!)، چون بچه ها  در تولد جنب و جوش دارند و تشنه می شوند!

4- می توانید یک طرح برای جشن تولد انتخاب کنید و ست پذیرایی ، لباس کودک و کیک جشن تولد را همه از یک طرح و هماهنگ انتخاب کنید. ( مثلا طرحهای کارتونی مانند بن تن برای پسر بچه ها یا طرح علامت ماه یا سال تولد
می توانید تمام وسایل مورد نیاز برای تم تولد را از دسته بندی تم تولد سایت خریداری کنید.
5- پیشنهاد می شود که بعد از تولد، برای همسایه ها که سر و صدای بچه ها را تحمل کردند، کیک تولد را ببرید و از بردباریشان تشکر کنید.

6- به خاطر خودتان  قبل از تولد فرشها را جمع یا پشت و رو کنید، شکستنی ها و دکوری ها را جمع کنید، فضای بازی را برای جنب و جوش بچه ها در نظر بگیرید و پارچ های آب خنک را برای بچه ها پرکنید! 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید